Sonntag, 28. September 2014

Så skete der en ulykke

Jeg var så glad over, at jeg fik min ler- skål ud af den anden skål uden at den gik i stykker. Det havde jeg nemlig næsten forventet fordi efter jeg var færdig kunne jeg se, at bunden var lidt tykker end sneglerne. Men det så godt ud og jeg kunne stille skålen til at tørre lidt - jeg ville jo tage den med, når vi skulle på indkald. Dagen efter gik jeg i gang med at pakke mine ler- ting i avispapir- da jeg so tog skålen i hånden brækkede den sammen. Bare sådan! Først var jeg meget frustreret- fordi fremstillingen af skålen tog jo også lidt tid;)
Men dagen efter kunne jeg allerede se den som en læreprocess. Hvorfor gik den i stykker= Hvad kunne jeg lave anderledes næste gang? Hvordan forklarer man det børnene, når man arbejder med ler og det fungerer ikke som man har planlagt det?


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen