Dienstag, 2. September 2014

Flødeost

Flødeost

Mit første mejeri produkt er blevet færdig idag. Opskriften fandt jeg på nettet, jeg syntes det var ret nemt for at går i gang med at lave ost selv, når man ikke har prøvet det førre. Jeg er lactoseintolerant og kan ikke lide bestemte slags af ost. Så det bliver en udfordring for mig.

Man bruger:
2 l mælk
150 g joghurt
saft af 1 citron

Man begynder med at koge mælken. Når mælken kommer op i gryden, tager man gryden fra pladen og hælder joghurt og citronsaft med ind i gryden. Nu adskiller sig ostemassen fra vallen. Ostemassen og vallen kommer nu i et stort sigte, som jeg før har udklædt med et tørklæde. Det hele skal nu kølde lidt af. Bagefter presser man væsken med hjælp af tørklædet ud. Nu kommer ostemassen på et lag alufolie,hovr det bliver formet til et lille " paket". Ovenpå lægger man også et lag folie, hvor enderne er åben, så kan væsken løbe ud over natten. Næste dag havde jeg min færdige ost som lignede lidt "Feta - osten". Jeg prøvede den også- men man kunne ikke smage noget. Det var lidt irriterende;)








Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen