Montag, 22. September 2014

Bagte æbler med fyld

" An apple a day keeps the doctor away..." At æblerne er meget sund og udover det for det meste smager fantastik det er helt klart. Hvorfor er æbler så sundt? Æblerne indeholder antioxidanter, som kan være med til at forbygge sygdomme. Især sure æbler indeholder store mængder af pektin- pektin forsinker optagelsen af fedt og sukker fra tarmen og reducerer derved højt blodkosterol pg svingende blodsukker. Meget spændede at læse det, fordi det vidste jeg ikke.

Jeg synes at efteråret og bagte æbler hører sammen! Min familie og jeg kan bedre lide den søde variante, men der findes også den anden variante- for eksempel æbler fyldt med bacon, som passer godt sammen til julens flæskesteg.
Her kan man næsten bruge alle æblesorter.
For det første skyller man æblerne og huler dem ud. Og så er det kun fantasien der sætter grænsen;) Jeg har fyldt dem med marcipan, vaniljestænger, nødder, citronsaft og lidt smør.
Så har jeg bagt dem i ovnen ved 200 grader for ca 10- 15 minutter,
Til sidst lidt vaniljesauce ovenpå- fantastik! Nu må efteråret gerne komme!









Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen