Sonntag, 14. September 2014

Relief og pladeteknik

De sidste dage har jeg læst meget omkring arbejdet med leret og historien af leret. Jeg faldt over noget som hedder " relief". Det skulle da prøves....

Relief er et billede hvor delene enten går ind i dybden eller rækker ud i rummet. Delene kan også lappe ind over hinanden . Der kan også være forskellige planer i et relief.






Først lavede jeg en skizze af navnet som skulle på billedet. Jeg havde tænkt, at delene skulle gå ud i forhold til grundpladen.
Så lægger man skizzen på lerpladen - nu trækker man motivets streger op. Når man så fjerner papiret kan man svagt se linjerne, som blev overført til lerpladen. Bagefter sat jeg små pølser, som skulle blive til bogstaverne på de små linjer. Så bliver pølserne/ bogstaverne modellert op. Da navnet var færdig har jeg glattet leret med fingrene. 
Da navnet ikke skulle være helt alene på pladen, sættede jeg et stjerne og en måne med på pladen.
Jeg er ikke sikker på, om det nu er den rigtige " relief". Men jeg forstod det faktisk sådan;) Nu skal det hele bare tørre. 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen