Montag, 22. September 2014

Hjemmelavet smør

Jeg har aldrig prøvet at lave smør selv. Selvfølgelig kender jeg det, når man ryster piskefløde for langt har man også smør;) Men det er jo ikke planlagt, Så er det nu, jeg vil prøve at lave smør selv.

For det første blander jeg joghurt sammen med mælk og lad det hele står over nat. Så bliver det til fløde. Nu skal den kolde fløde piskes indtil fløden er størknet. Jeg har lavet det med en mixer. Det tog ca 10 minutter indtil fløden er blevet til smør. Så havde jeg smør og kærnemælk i skålen. Kærnemælken kom i et glas og så æltede jeg smøret, så at resten af kærnemælken også kom ud.
Nu har jeg tilføjet salt og urter. Hm.... Til sidst skal den færdige smør står over nat i en beholder med saltvand. Selvføgelig smager den også uden at den ligger i saltevandet over nat- men jeg fandt ud, at den smager meget bedre efter den " saltevands- kur".








Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen