Freitag, 3. Oktober 2014

På tur med børnene

Idag har jeg været på tur med et af børnene. Vi begyndte i skoven, hvor vi håbede, at finde nogle edderkopper. Førre vi tog af sted, viste jeg børnene billeder af de to forkellige slags edderkopper, så at de havde en fornemmelse af, hvad vi ville lede efter. De var helt nysgerrig på, hvordan sådan en edderkop ville se ud, fordi de var enige om, at de aldrig har set en førre.

Celestin Freinet peger på, at barnets vigtigste måde at lære noget på er ved at eksperimentere alene eller sammen med andre. Jeg er enige. I dette projekt er det ikke vigtigt, at eksperimenten lykkes, men at børnene får spændende oplevelser og dermed masser af muligheder for at fordybe sig og dermed skaber jeg en rum for æstetiske læreprocesser. Jeg vil give børnene tid til at eksperimentere, for at finde nogle edderkopper eller noget andet selv.


 Det har været dejligt vejr- som var perfekt til en tur i skoven

 Hvor sidder edderkoppene mon?

 Det første vi mødte var en frø

 Så fandt vi det første edderkoppespind- desværre uden edderkop

 Det næste spind- men edderkoppen kunne man ikke se




Til sidst fandt vi en snegl på træet. Den lille pige jeg havde med var meget optaget af sneglen. Men i hele skoven fandt vi ikke en eneste edderkop. 



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen