Samstag, 11. Oktober 2014

Min første gravering


 Det første jeg ville prøve at gravere på et glas er ordet " hyggetid". Jeg klippede ordet ud og sættede det på glasset. Her er det vigtigt, at man holder øje med, at ordet sidder lige på glasset. 


Det første man begynder med at gravere er ordets omrids. Det er også en fint øvelse, for at går i gang med at gravere noget. Først gik jeg ud fra, at det ikke kan være så svært, men man skal både holde glasset og gravere. Det skal man i hvertfald øve sig i ;) 


 For at gravere ordets omrids tog jeg en anden bor end når man senere fylder ordet ud. 


 Når man har øvet sig lidt i, hvordan man skulle holde hænderne og glasset og graveringsmaskinen går det rigtigt fint. Her kan man se, at jeg er færdig med det første skridt. 

Her er de forskellige boregrej (?) . En for at gravere billedet/ bogstaverne i glasset, den anden for at fylde billedet eller ordet ud og den sidste er for at polere/ afglatte det. 


Her her glasset næsten færdig- nu mangler bare den sidste del- poleringen.



Færdig! 
Jeg er super glad for, at jeg prøvede det. 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen